Paula Hertogh

Schrijft en onderwijst over kunst en cultuur

Kunst is voor mij heel belangrijk. Het Joodse bruidje van Rembrandt, het Danseresje van Edgar Degas of For the love of God van Damien Hirst: kunst ontroert, verbaast of zet je aan het denken. Kunst neemt je mee naar andere tijden, plaatsen en culturen. Kunst zegt iets over de kunstenaar, over de tijd waarin het is gemaakt, maar ook heel veel over jezelf. Hoe kijk jij er tegenaan? Ik vind het iedere keer weer inspirerend om daar over te schrijven en te praten.  

Naast een master in moderne en hedendaagse kunst ben ik opgeleid als eerstegraads docent kunst en ckv. Vanaf mijn afstuderen in 2011 werk ik met veel plezier op het snijvlak van kunst, cultuur en educatie. Met belangstelling volg ik de nieuwe ideeën over allerlei manieren van kennisoverdracht, zowel in het museum als daarbuiten. Deze ontwikkelingen neem ik mee in mijn schrijf- en redactiewerk: ik zoek steeds naar een goede vertaling van onderwijstheorieën naar praktische middelen en teksten.

Ik deel graag mijn kennis over kunst en kunstgeschiedenis. Maar ik help je ook je kijkvaardigheden verder te ontwikkelen. Dat doe ik interactief en met de nodige humor, zodat iedereen op een ontspannen manier kan leren van en over kunst. 

Wie ben ik?

Kunst is voor mij heel belangrijk. Het Joodse bruidje van Rembrandt, het Danseresje van Edgar Degas of For the love of God van Damien Hirst: kunst ontroert, verbaast of zet je aan het denken. Kunst neemt je mee naar andere tijden, plaatsen en culturen. Kunst zegt iets over de kunstenaar, over de tijd waarin het is gemaakt, maar ook heel veel over jezelf. Hoe kijk jij er tegenaan? Ik vind het iedere keer weer inspirerend om daar over te schrijven en te praten.

Naast een master in moderne en hedendaagse kunst ben ik opgeleid als eerstegraads docent kunst en ckv. Vanaf mijn afstuderen in 2011 werk ik met veel plezier op het snijvlak van kunst, cultuur en educatie. Met belangstelling volg ik de nieuwe ideeën over allerlei manieren van kennisoverdracht, zowel in het museum als daarbuiten. Deze ontwikkelingen neem ik mee in mijn schrijf- en redactiewerk: ik zoek steeds naar een goede vertaling van onderwijstheorieën naar praktische middelen en teksten.